به یاد آورید نعمت من را که به شما عطا کرده ام - حدیث قدسی 23
ای فرزند آدم
به یاد آورید نعمت من را که به شما عطا کرده ام...
(پس بدانید) همانگونه که جز با راهنما راه نمی یابید،
به راه بهشت (نیز) جز با علم و دانش رهنمون نمی شوید
و همانطور که مال را جز با رنج و زحمت فراهم نمی آورید ،
به بهشت (نیز) جز با شکیبایی بر عبادت وارد نخواهید شد.

(پس) با انجام عبادات مستحب (نماز و غیر آن به من) نزدیک شوید،
و رضای مرا در خشنودی مساکین طلب کنید
زیرا خشنودی من چشم برهم زدنی از آنها دور نخواهد شد.

ای موسی : بشنو آنچه را که می گویم (زیرا) سخن من حق است :
همانا کسی که بر مسکینی تکبر نماید ،
او را در روز قیامت به صورت مورچه ای که زیر قدم های مردم است محشور می کنم.

و کسی که در صدد کنار زدن پرده (و آشکار کردن عیب) مسلمانی برآید ،
هفتاد مرتبه پرده او را می درم (و عیب او را آشکار کنم)

و کسی که در برابر دانشمندی (الهی) یا پدر و مادر خویش فروتنی نماید
(مقام) او را در دنیا و آخرت بالا می برم،

و کسی که مؤمن مسلمانی را خوار نماید ،
پس به تحقیق آشکارا به جنگ با من آمده،

و کسیکه بخاطر من مؤمن را دوست داشته باشد ،
فرشتگان در دنیا پنهانی با او مصافحه کنند و در آخرت آشکارا ...

حدیث قدسی 23 - عطرخدا www.atrekhoda.com
برگرفته از حدیث قدسی