توبه ، عنایتی از جانب خدا
حضرت آدم (ع) به خدا عرض کرد: خداوندا ، شیطان را به من مسلط ساختی و مثل جریان خون در رگها (که در من جریان دارد) ، او را هم قادر کردی که به بدن من داخل شود.

خداوند فرمود: ای آدم ، در قبال این کار این امتیاز را به تو و فرزندانت دادم که هرکس فکر عمل بد کند به حساب او نوشته نشود، ولی اگر آن عمل بد را انجام داد فقط یک جرم  حساب شود (یک گناه به حسابش نوشته میشود) لکن اگر کسی نیت به انجام عمل خوب کرد، ولی انجام نداد، یک ثواب برای آن نیت نوشته و اگر آن نیت خوب را عمل کرد، ده ثواب به وی داده میشود.

 آدم عرض کرد: خداوندا، این عنایت را درباره من و فرزندانم زیادتر کن.

خداوند فرمود: اگر کسی از فرزندانت گناهی را مرتکب شد و بعد از آن توبه کرد، من آن گناه را می بخشم.

باز هم آدم گفت: خداوندا، بیشتر از این عنایت فرما

خداوند فرمود: من مهلت توبه را تا دم مرگ به آنها دادم.

آدم عرض کرد: خداوندا، لطفت بسیار است ...


وَ هُوَ الَّذِى یَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَ یَعْفُواْ عَنِ السَّیَِّاتِ وَ یَعْلَمُ مَا تَفْعَلُون { سوره شوری آیه 25 ‏ }

و اوست کسى که از بندگانش توبه می ‏پذیرد و از گناهان در می ‏گذرد و آنچه را که می ‏کنید، می ‏داند.



http://ma3ta.com