سخاوتمند باش - حدیث قدسی 25
ای فرزند آدم
سخاوتمند باش که سخاوت از زیبایی یقین است، و یقین از ایمان، و ایمان از بهشت است.

ای فرزند آدم
بپرهیز از خساست که خساست از کفر است، و کفر از دوزخ می باشد.

ای فرزند آدم
بپرهیز از فریاد ستمدیدگان و اگر نبود که من چشمی پوشی و آمرزش را دوست می داشتم، هیچگاه آدم را با گناه آزمایش نمی کردم تا دوباره او را به بهشت بازگردانم.

ای فرزند آدم
ایمان اگر نبود که گذشت در نزد من بهترین چیز است، هیچگاه کسی را با گناه نمی آزمودم.

ای فرزند آدم
ایمان و معرفت را بدون درخواست و زاری به تو بخشیدم پس چگونه با وجود درخواست و زاریت از بخشش بهشت و آمرزش به تو بخل ورزم؟!

ای فرزند آدم
چون بنده ای به من تمسک جوید او را هدایت کنم و چون امر خویش را به من واگذارد او را کفایت کنم، و اگر به دیگری واگذارد رشته های امر او را در آسمانها و زمین از هم بگسلم.

ای فرزند آدم
نماز نیمروز را رها مکن که برای نمازگزارِ آن هر آنچه آفتاب بر آن می تابد دعا می کند.

ای فرزند آدم
فرمان مرا پایمال نمودی و گرفتار معصیت من شدی، پس چه کسی است که فردای قیامت تو را از عذاب برهاند ؟

حدیث قدسی 25 - عطر خدا www.atrekhoda.com